Impact & Expertise

Publications

Les publications du BCG présentent nos dernières réflexions en matière de stratégie et de management. Grâce à des enquêtes exhaustives et à des analyses rigoureuses, nos experts livrent leurs réflexions sur des enjeux d'actualité et sur des sujets pertinents pour vos activités. Nous explorons en permanence les tendances que les entreprises doivent prendre en compte dans un environnement concurrentiel en mutation.

Nous bénéficions d'un long historique en matière d'idées et de concepts innovants et fondateurs. La plupart sont devenus des standards dans le monde des affaires.

Latest Publications

  • Report
  • May, 2015
  • Four Priorities Requiring Leadership for South Africa’s Future
  • Adam Ikdal, Mia von Koschitzky Kimani, Mikaël Michiels, Saravanan Yogeswaran, James Spanjaard, Nomava Zanazo
  • As substantial as South Africa’s progress has been, big challenges remain in four key areas: education, health care, employment, and income equality. These complex issues of prosperity and well-being threaten to undermine South Africa’s continued development and will require strong public and private-sector leadership in the years to come.
  • Read more on bcg.perspectives
  • Article
  • May, 2015
  • Large-Scale IT Projects: From Nightmare to Value Creation
  • Jon Brock, Tamim Saleh, Sesh Iyer
  • For most companies, the chances of successfully delivering a large-scale IT project are small—and the cost of failure can be quite large. Such initiatives are unavoidable, however, since IT underpins an increasing percentage of essential business-transformation initiatives. What steps can companies take to increase their odds of winning?
  • Read more on bcg.perspectives
  • Focus
  • May, 2015
  • Winning at Omnichannel Pricing: Maximizing Growth While Protecting Margins
  • Nick Goad, Jean-Manuel Izaret, Guru Hariharan, Balaji Kuppuswamy
  • Retailers need to price for the benefit of their businesses and not be driven by the actions of others—whether brick-and-mortar, online, mobile, or omnichannel players. This means turning data into a pricing asset, deploying the right technology, and establishing clear organizational lines of pricing authority designed for an omnichannel world.
  • Read more on bcg.perspectives

Search for a Publication

  • * Please select an Industry
  • * Please select a Capability
  • * Please select Practice Area Type
  • Go

Keyword Search:

Enter a keyword here to search our publications database.
TEDComment réussir dans un monde de plus en plus complexe et en perpétuel mouvement ? Face à ces incertitudes, est-il encore possible de créer des opportunités de croissance ? Dans le cadre du partenariat entre TED et BCG, ces vidéos proposent des pistes de réflexion novatrices. POUR EN SAVOIR PLUS

A propos du BCG

Découvrez le cabinet, nos missions et nos collaborateurs. En savoir plus

Le BCG dans le monde

GlobePrésent dans 45 pays avec 81 bureaux PLUS D'INFO

Le BCG est-il fait pour moi ?

Vous êtes dynamique et curieux, vous souhaitez réaliser vos ambitions professionnelles ou favoriser votre développement personnel ? Rejoignez le BCG. EN SAVOIR PLUS