Impact & Expertise

Publications

Les publications du BCG présentent nos dernières réflexions en matière de stratégie et de management. Grâce à des enquêtes exhaustives et à des analyses rigoureuses, nos experts livrent leurs réflexions sur des enjeux d'actualité et sur des sujets pertinents pour vos activités. Nous explorons en permanence les tendances que les entreprises doivent prendre en compte dans un environnement concurrentiel en mutation.

Nous bénéficions d'un long historique en matière d'idées et de concepts innovants et fondateurs. La plupart sont devenus des standards dans le monde des affaires.

Latest Publications

  • Focus
  • September, 2014
  • Breaking Through the Noise: Pharmaceutical Multichannel Marketing in a Digital World
  • Benjamin Grosch, Anu Gupta, Jürgen Lücke, Simon Völler
  • Pharmaceutical companies have access to the data required to develop a winning multichannel-marketing (MCM) strategy, including detailed information on interactions with physicians. Success, however, means viewing MCM not as an add-on to existing efforts but as a means of transforming the entire sales and marketing organization. 

  • Read more on bcg.perspectives
  • Article
  • September, 2014
  • Redefining Global Competitive Dynamics: 2014 BCG Global Challengers
  • Marcos Aguiar, Thomas Bradtke, Erica Carlisle, Dinesh Khanna, David Lee, David Michael, Christoph Nettesheim, Rahool Pai-Panandiker, Peter Ullrich
  • Emerging markets are no longer emerging. Many of them have arrived—and they are fueling about two-thirds of global GDP growth. A lot of the companies in these markets are also growing up rapidly, relying on innovation, talent, and other strengths to win. Meet the 2014 BCG global challengers.
  • Read more on bcg.perspectives
  • Article
  • September, 2014
  • Adding Data, Boosting Impact: Improving Engagement and Performance in Digital Display Advertising
  • Paul Zwillenberg, Dominic Field, Mark Kistulinec, Neal Rich, Kristi Rogers, Samuel Cohen
  • New research by The Boston Consulting Group shows that advertisers using advanced targeting techniques and tackling performance barriers can achieve a 32 percent improvement in cost per action (CPA) along with enhanced consumer engagement and campaign performance across all major metrics. Some advertisers improved CPA by more than 50 percent.

  • Read more on bcg.perspectives

Search for a Publication

  • * Please select an Industry
  • * Please select a Capability
  • * Please select Practice Area Type
  • Go

Keyword Search:

Enter a keyword here to search our publications database.
TEDComment réussir dans un monde de plus en plus complexe et en perpétuel mouvement ? Face à ces incertitudes, est-il encore possible de créer des opportunités de croissance ? Dans le cadre du partenariat entre TED et BCG, ces vidéos proposent des pistes de réflexion novatrices. POUR EN SAVOIR PLUS

A propos du BCG

Découvrez le cabinet, nos missions et nos collaborateurs. En savoir plus

Le BCG dans le monde

GlobePrésent dans 45 pays avec 81 bureaux PLUS D'INFO

Le BCG est-il fait pour moi ?

Vous êtes dynamique et curieux, vous souhaitez réaliser vos ambitions professionnelles ou favoriser votre développement personnel ? Rejoignez le BCG. EN SAVOIR PLUS

Signaler Cette Page