Impact & Expertise

Publications

Les publications du BCG présentent nos dernières réflexions en matière de stratégie et de management. Grâce à des enquêtes exhaustives et à des analyses rigoureuses, nos experts livrent leurs réflexions sur des enjeux d'actualité et sur des sujets pertinents pour vos activités. Nous explorons en permanence les tendances que les entreprises doivent prendre en compte dans un environnement concurrentiel en mutation.

Nous bénéficions d'un long historique en matière d'idées et de concepts innovants et fondateurs. La plupart sont devenus des standards dans le monde des affaires.

Latest Publications

  • Focus
  • July, 2015
  • Branded Content: Growth for Marketers and Media Companies
  • Neal Zuckerman, Frank Arthofer, Antonella Mei-Pochtler, Rich Hutchinson, Vaishali Rastogi
  • Branded content—content that carries a consumer benefit, serves the brand, and is presented in an environment that consumers find authentic—is big and getting bigger. It offers marketers the opportunity to build or deepen consumer relationships and provides media companies with new sources of revenue.

  • Read more on bcg.perspectives
  • Focus
  • July, 2015
  • Value Creation in Power and Gas: Cash Is King in Tumultuous Times
  • Guillaume Aubert, Maurice Berns, Christophe Brognaux, David Gee, Jonas Geerinck, Matthias Krühler, Harald Rubner
  • Despite the increasingly challenging business environment of recent years, a number of power and gas companies have managed to generate solid returns for their investors. A critical reason for this is the companies’ heavy emphasis on returning cash to their shareholders.
  • Read more on bcg.perspectives
  • Focus
  • July, 2015
  • How Retailers Can Improve Promotion Effectiveness: A Four-Part Approach to Generating Growth
  • Nicholas Goad, Jeff Robinson, Javier Anta Callersten, Andreas Malby, Jacob Opstrup
  • Brick-and-mortar retailers rely heavily on promotions, which can account for up to 45 percent of revenues. Yet companies often don’t know which promotions are working, or why. By implementing a four-part approach, retailers can improve promotion performance and increase their margins on promotions by 2 to 5 percentage points.
  • Read more on bcg.perspectives

Search for a Publication

  • * Please select an Industry
  • * Please select a Capability
  • * Please select Practice Area Type
  • Go

Keyword Search:

Enter a keyword here to search our publications database.
TEDComment réussir dans un monde de plus en plus complexe et en perpétuel mouvement ? Face à ces incertitudes, est-il encore possible de créer des opportunités de croissance ? Dans le cadre du partenariat entre TED et BCG, ces vidéos proposent des pistes de réflexion novatrices. POUR EN SAVOIR PLUS

A propos du BCG

Découvrez le cabinet, nos missions et nos collaborateurs. En savoir plus

Le BCG dans le monde

GlobePrésent dans 46 pays avec 82 bureaux PLUS D'INFO

Le BCG est-il fait pour moi ?

Vous êtes dynamique et curieux, vous souhaitez réaliser vos ambitions professionnelles ou favoriser votre développement personnel ? Rejoignez le BCG. EN SAVOIR PLUS