Impact & Expertise

Publications

Les publications du BCG présentent nos dernières réflexions en matière de stratégie et de management. Grâce à des enquêtes exhaustives et à des analyses rigoureuses, nos experts livrent leurs réflexions sur des enjeux d'actualité et sur des sujets pertinents pour vos activités. Nous explorons en permanence les tendances que les entreprises doivent prendre en compte dans un environnement concurrentiel en mutation.

Nous bénéficions d'un long historique en matière d'idées et de concepts innovants et fondateurs. La plupart sont devenus des standards dans le monde des affaires.

Latest Publications

  • Article
  • August, 2014
  • In Omnichannel Retail, It’s Still About Detail
  • Pierre Mercier, David Welch, Guillaume Crétenot
  • Convenience is king in the world of omnichannel retail. Nowhere is that more true than in the growing preference for “click and collect” shopping. Retailers that can fulfill such orders quickly possess a distinct advantage. Supply chain and in-store processes must be accurate and reliable; otherwise, shoppers will go elsewhere.

  • Read more on bcg.perspectives
  • Report
  • August, 2014
  • Automotive Value Creators Report 2014: A Comeback in the Making
  • Xavier Mosquet, Justin Rose, Rakshita Agrawal, Frank Plaschke, Sachin Nandgaonkar, Marco Gerrits
  • The automotive industry is proving resilient. After being shaken to its foundations by the financial crisis, original-equipment manufacturers and component makers are staging an impressive comeback. To keep up the pace, though, companies in both sectors need to focus on building global scale, creating innovative products, and boosting margins.
  • Read more on bcg.perspectives
  • Article
  • August, 2014
  • Less Can Be More for Product Portfolios: Attacking Complexity While Enhancing the Value of Diversity
  • Hannes Pichler, Peter Dawe, Love Edquist
  • Companies in all industries can reduce their product portfolio’s complexity without negatively affecting consumer perception of the variety of their offerings. The solution entails combining insights about the market and supply chain to make the right trade-offs between the cost of complexity and the value of diversity.
  • Read more on bcg.perspectives

Search for a Publication

  • * Please select an Industry
  • * Please select a Capability
  • * Please select Practice Area Type
  • Go

Keyword Search:

Enter a keyword here to search our publications database.
TEDComment réussir dans un monde de plus en plus complexe et en perpétuel mouvement ? Face à ces incertitudes, est-il encore possible de créer des opportunités de croissance ? Dans le cadre du partenariat entre TED et BCG, ces vidéos proposent des pistes de réflexion novatrices. POUR EN SAVOIR PLUS

A propos du BCG

Découvrez le cabinet, nos missions et nos collaborateurs. En savoir plus

Le BCG dans le monde

GlobePrésent dans 45 pays avec 81 bureaux PLUS D'INFO

Le BCG est-il fait pour moi ?

Vous êtes dynamique et curieux, vous souhaitez réaliser vos ambitions professionnelles ou favoriser votre développement personnel ? Rejoignez le BCG. EN SAVOIR PLUS

Signaler Cette Page